gototopgototop

ПАРФУМИ

PDFДрукe-mail

Статті - Краса

health27Тільки нероба не пахне ніяк

Приймаючи зранку душ, вона (він) намилюється рідким милом Trussardi, миє волосся шампунем Byblоs, після чого змащує тіло косметичним молочком Dolce & Gabbanа й освіжається дезодорантом Burberrys. А потім несе цей «букет» до офісу, де від її (його) «пахощів» непритомніють співробітники та відвідувачі. Щодня таких помилок припускається більшість людей, ще «не адаптованих» до косметично-парфумерного розмаїття, пропонованого вітчизняними магазинами.

Звільнившись з багаторічного полону «Червоних вітрил», «Красної Москви» та «Шипру» (це ще не найгірший варіант), людина дещо розгублюється, побачивши на полицях парфумерної крамниці цілий «арсенал» найрізноманітніших слоїчків та флакончиків, і... робить другу помилку: протягом кількох годин шукає «свій» запах, поперемінно вдихаючи 25 різних ароматів. Врешті-решт, придбавши облюбовані парфуми, робить нові помилки.

Правила для невтаємничених

1. Щоб досягти «ароматичної гармонії», користуйтеся так званими парфумерними лініями: мило, гель для душу, пінка для гоління, крем для обличчя та тіла, шампунь, дезодорант, туалетна вода та парфуми з однаковим запахом, наприклад: Trussardi, Cool Water, Dolce & Gabbana. Придбати повну лінію, яка іноді налічує 9 предметів, можуть дозволити собі не всі — це дуже дорого, тож «розбийте» покупку на кілька етапів.

2. Шукати свій запах у парфумерному відділі треба теж поетапно: ніс пересічного громадянина розрізняє лише 4-5 запахів за одним «заходом». Подальші «дегустації» можуть призвести до легкого запаморочення.

3. Засіб із запахом, який вам сподобався, не варто купувати одразу: його треба «приміряти» (бризнути на зап’ясток) і «поносити» хвилин 20-30. За цей час аромат відкриє свою «душу». І, якщо він буде приємним, як і на початку, виписуйте чек (до речі, справжні фірмові парфуми ніколи не коштують дешевше $50).

4. До парфумів як до подарунків ми звикли ще з радянських часів. Проте у Франції, наприклад, жінки самі купують собі парфуми, вважаючи їх такою ж інтимною частиною гардеробу, як білизна або панчохи. Тож «ГК» радить читачам, у яких виникло бажання зробити «запашний» презент, не ризикувати (з практичних міркувань) — парфуми, що вам сподобалися, можуть не підійти вашій половині. Або подаруйте пробний флакончик і, якщо запах припаде до вподоби, — збільшіть «місткість» подарунка, наприклад, до уродин або Різдва.

5. Не купуйте для повсякденного користування концентровані дорогі парфуми ($180-200). Вони призначені для урочистих подій як «доповнення» до ошатної вечірньої сукні.

На щодень (робота, відпочинок, мандрівки) краще вибрати парфумерну або туалетну воду: по-перше, вона значно «легша», а по-друге, — значно дешевша ($35-50).

Parfum (парфуми) містять 24-26% ефірної олії (це те, що парфумери називають «фрегранс» — запах), решта 62-64% — алкоголь та інші компоненти.

Eau de parfum (парфумована вода) має 8-12% ароматичних речовин.

Eau de toilette (туалетна вода) — 5-8% ароматичних речовин.

Eau de Cologne (одеколон) — 3-5% ароматичних речовин.

Парфуми, які належать до групи селективної парфумерії, у тиху погоду зберігають свій аромат 48 годин, у звичайних міських умовах цей термін скорочується до 8-10 годин; парфумована вода «тримається» 4-5 годин; туалетна вода — 2-3 години.

6. Дуже тривале використання одного і того ж запаху може «зіпсувати нюх» — у якусь мить ви ризикуєте втратити відчуття улюбленого аромату. Щоб цього не сталося, треба періодично (кожної пори року) міняти запахи.

Мистецтво вибору: вчора, сьогодні, завтра

Комусь це видасться дивним, але на «ароматну» моду дуже впливає економічне становище суспільства. Наприклад, 20-ті роки — період повоєнного відродження Європи — характеризуються Chanel № 5.

30-ті принесли Америці сподівання на краще після Великої депресії, і, як наслідок, жінки обрали Red Rosе від Floris. Друга світова війна визначила головним запахом квітковий — легкий і сповнений надій.

Символом повоєнного періоду стали L’Air du Temps Nina Ricci (1948).

У 50-ті роки більшість жінок «звинуватили» квіткові аромати в примітивності, назвавши їх парфумами «для домогосподарок». Eau de Hermes від Hermes та Eau Frache від Cristian Dior започаткували тоді новий напрям «легких» запахів. 60-70-ті здивували світ каскадом ароматів — саме в цей час «народилася» більшість нових парфумів та їх менш концентрованих туалетних версій. 80-ті — наскрізь пропахли агресивними «важкими» парфумами — ділові дами віддавали перевагу Poison, Magie Noir та Climat. І лише 90-ті зупинили цю ароматизовану атаку: Estee Lauder запропонувала бізнс-леді Knowing, a Davidoff позбавив чоловіків стереотипу «важких» парфумів, замінивши їх на легкі, свіжі Cool Water.

У середині 90-х Келвін Кляйн перестав розділяти парфуми за «статевими» ознаками. Його стиль unisex зробив революцію у світі парфумерії — Escape та CK Оne стали лідерами продажу в Америці та Європі.

Нині, як зауважив в інтерв’ю «ГК» Микола Блошко — директор СП «ВВ» (ексклюзивний представник в Україні провідних європейських та американських парфумерних марок), «людство прагне чистоти»:

— Революцій у світі парфумів було вже досить багато, тому і чоловіки, і жінки прагнули спокійних, непримхливих ароматів. І якщо визначати, чим пахне сьогодення, то можна з певністю стверджувати — прохолодою, легкістю та свіжістю.

За обсягами продажів у Києві (та й не тільки), а це, як відомо, найбездоганніший показник, серед чоловічих запахів лідерами є Dolce & Gabbana pour homme, Fahrenheit (основні аромати — шкіра та фіалка), Herrera for Men від Carolina Herrera (свіжий, з «нотками» зелених цитрусових), Boss №1 та Hugo від Hugo Boss і, звичайно, Cool Water Davidoff.

Значно «полегшали» цього року і жіночі запахи: лідирує Pleasures Estee Lauder. Гідний його суперник — Cool Water Women Davidoff, який з’явився на ринку менше року тому. Схожий за настроєм Hugo Women у травні цього року презентувала в Німеччині фірма Hugo Boss.

Аромати майбутнього завжди важко передбачити, проте деякі дизайнери, орієнтуючись на настрій епохи, пропонують чоловікам спробувати запахи «з жіночим характером» — Duna роur homme від Cristian Dior та What about Adam від Jоop, а жінкам — м’яке тепло Sotto Voce або ніжність Burberrys. Втім, поки що це лише особисті спостереження: чи переростуть вони у модні тенденції, визначить час.

Який «Оскар» кому «смакує»

Професіонали від парфумерії обирають лідерів сезону за ознаками, зрозумілими лише їм. Щороку вони збираються у Парижі (23 квітня), щоб проголосити лідерів у галузі парфумерії та косметики, відзначаючи їх парфумерним «Оскаром». І майже завжди потрапляють у десятку: люди голосують за оскароносців гаманцями (не завжди знаючи про високу нагороду).

Так було з парфумами Dolce & Gabbana pour femmе — володарем «Оскара» 1993 року, Champangne Yves Saint Laurent, XS Paco Rabban — 1994 р., Dolce & Gabbanа pour homme — 1995/96 рр.,

«Оскар»-97 (за найкращий запах, упаковку та рекламну кампанію) отримали Chrome від Loris Azzaro, Jungle de Kenzo від Тamaris SA, Tentatoins Paloma Picasso, Organza від Рarfum Givenchy та A’men Тhierru Mugler.

Чому вони так пахнуть

Кожен запах умовно поділяється на три складові: top (верхівка запаху), heart (серцевина запаху), та bottom (основа). Це і є так звана піраміда запахів.

Найшвидше до нас «доходить» верхня «нота» (її створюють, як правило, слабкі цитрусові або квіткові олії), але вона так само швидко і звітрюється. Друга складова піраміди виявляє себе через кілька хвилин (зазвичай це сполучення квіткових запахів, ароматів прянощів та фруктів). Третя — основна — відчувається приблизно через годину. Вона є основою запаху і визначає характер парфумів. Створюють її теплі деревинні аромати, мускусні та трав’яні пахощі.

Основні типи запахів

Коли мова заходить про запахи, співрозмовники часто вживають словосполучення «цитрусові аромати», «квіткові...», «шипрові...» тощо. Що вони собою являють і що є їхніми складовими, може визначити навіть непрофесіонал.

Елементи цитрусових ароматів — бергамот (сорт груші), цитринові та помаранчеві олії. Квіткові — представлені ароматом однієї квітки або цілого букета. Це, як правило, жасмин, троянда, тубероза, конвалія, цвіт помаранчевого дерева, фіалка, ірис, іланг-іланг та інші. Фруктові — суниця, диня, кавун, персик, гранат. Овочеві «ноти» передають свіжість огірка або томатів, а «зелені» — пахощі свіжоскошеної трави, вранішньої роси, прохолодного літнього лісу. Це — гальбану, капуцин тощо.

«Шкіряні» запахи нагадують про шкіряні меблі або дорогі чоловічі аксесуари (ароматичний компонент — береза). Шипрові аромати утворюються взаємодією цитрусової верхньої «ноти» та терпкого теплого фону (дубовий мох, пачулі тощо). Деревинні — основа терпких екзотичних парфумів (сандалове дерево, ветивер, пінія, пачулі).

Основними компонентами пряних «нот» є гвоздика, кориця, коріандр. Орієнтальних (східних) — мускус, ваніль, амбра та інші.
Олеся ВОЛЧИК

За матеріалами ГК