gototopgototop

ДИТЯЧА КІМНАТА - ПРОСТІР, В ЯКОМУ ФОРМУЄТЬСЯ ІНТЕЛЕКТ І ЗДОРОВ'Я МАЛЮКА

PDFДрукe-mail

Статті - Огляд та вибір товарів



Дитяча кімната - це не просто чотири стіни з меблями, а простір, в якому формується внутрішній світ, закладаються риси характеру, звички й уподобання, розвивається інтелект людини. Тому батьки мають відповідально ставитися до облаштування куточка для доньки чи сина.




МЕБЛІ.
Бажано, щоб у дитини були окремі шафа для одягу, стелаж чи етажерка для книг та комод (скриня) для іграшок, робочий стіл. Якщо немає можливості забезпечити це, то принаймні обов\'язково мають бути окремі полички, на яких міститимуться лише речі малюка. Звідти діти мають брати свої речі і туди складати їх після користування ними (спочатку під керівництвом батьків, а згодом самостійно). Таким чином вони набудуть надзвичайно важливого навику до акуратності й пунктуальності, які стануть важливим внеском у майбутнє дорослої успішної людини.

Підлога. Діти дуже люблять гратися на підлозі. Тож вона має бути безпечною і чистою, а відтак виготовлена з таких матеріалів, на яких дитина не посковзнеться, не застудиться і які легко можна вимити. Кахлі й килими чи килимові покриття не відповідають вищезазначеним вимогам. Перші - холодні й слизькі, другі - справжні накопичувачі пилу й мікробів, від яких у дитини може виникнути алергія, хронічний бронхіт, гельмінтоз та багато інших неприємних хвороб. А ось дерев\'яний паркет, ламінат чи пробкове покриття - оптимальний варіант для дитячої кімнати.

КОЛІР. Величезне значення мають кольори і відтінки предметів, які оточують дитину. Популярні серед дорослих металеві, чорні та сірі тони потрібно відкинути відразу. Вони пригнічуватимуть дитину, формуватимуть її мовчазною й похмурою. Однак і \"гарячих\" та агресивних кольорів, на зразок червоного, у великих кількостях краще уникати. У такому оточенні дитину тяжко буде втихомирити та вкласти спати. Зате жовтий, персиковий, \"трав\'яний\" відтінки, особливо у поєднанні з натуральним деревом, якнайліпше відповідають особливостям фізіології й психіки малюків: стабілізують, розвивають, урівноважують. Тож саме на ці кольори й потрібно робити акценти в оздобленні стін. Зате полички мають прикрашати багато яскравих книг з красивим художнім оформленням, а також різноманітні іграшки та картинки. Вони розвиватимуть творчу уяву малюків, формуватимуть їхні смаки. Чудовим доповненням в оформленні дитячої кімнати буде \"дитяча картинна галерея\". Адже всі діти дуже люблять малювати. Якщо їхні твори будуть вивішені, їх розглядатимуть і хвалитимуть родичі та друзі, це підвищить самооцінку дитини, формуватиме в неї потяг до творчості.

СВІТЛО. Освітлення дитячої кімнати має бути не зарізким і не затіненим, а яскравим і м\'яким водночас. Цього найліпше досягти за допомогою білого абажура люстри, який розсіюватиме світло. Ще батькам потрібно пам\'ятати, що найліпше кімната буде освітлена, якщо в ній облаштувати три джерела світла, розміщених на різних рівнях: на стелі, на стіні і на столі.

Магнітофон чи музичний центр - зовсім не зайва річ у дитячій кімнаті. Ви помічали, як діти люблять танцювати, знають напам\'ять тексти всіх популярних пісень і часто наспівують їх? Психологи стверджують, що дитина має якомога більше часу проводити з музикою. Бо вона не лише сформує її естетичний смак, а й задаватиме певний ритм, під який підлаштовуються й фізіологічні процеси. Приміром, коли дитина проснулася зранку, їй потрібно поставити якийсь бадьорий марш, під нього вона не відмовиться й зарядку зробити. Коли ж дитина зосереджена на якійсь інтелектуальній грі, можна супроводжувати її легкою неголосною музикою Моцарта, Шопена, Рахманінова тощо, увечері перед сном добре поставити записи колискових пісень чи духовний спів.

Шведська стінка - ще один потрібний у дитячій кімнаті предмет. Діти із задоволенням лазять по ній, розвиваючись фізично.

Постіль дитини має бути також приємного кольору, можливо, з веселими малюнками. Не варто дитині стелити старі й рвані простирадла, зазвичай це на рівні підсвідомості негативно впливає на її настрій.



Оригінальні й важливі дрібниці

Скринька добрих і поганих справ. Візьміть шкатулку або якусь невеличку красиву коробочку (скажімо, з-під цукерок) і домовтеся з сином чи донькою, що, якщо він (вона) зробить добру справу (допоможе мамі прибрати зі столу, вчасно збиратиметься в дитячий садочок, нагодує кицю, поллє вазон, принесе дідусю газету тощо), в цю скриньку ви покладете папірець (ґудзик, камінчик тощо) яскравого кольору, кожен поганий вчинок (обізвав сестричку, не застелив постіль, кинув камінцем у собаку тощо) відзначатиме темний чи сірий папірець (ґудзик, камінчик), покладений у скриньку. Наприкінці дня потрібно разом підрахувати кількість добрих і поганих справ. І обов\'язково обговорити кожен вчинок та його реальні й можливі наслідки.

Шухляда знахідок. Вона призначена для всіляких цікавих речей, які знаходить малюк: камінчики, корінчики незвичайної форми та інші цікаві предмети. Уважно переглядайте разом усі предмети, обговорюючи кожен з них. Час від часу, звичайно, деяких із них потрібно позбуватися, а деякі, найцікавіші, зберігати в постійній колекції чи використовувати для виготовлення цікавих речей. Це розвиватиме спостережливість, фантазію і творчість малюків.

Ви можете вигадати ще багато інших особистих цікавих місць зі значенням. Головне, щоб дитині було з ними комфортно і цікаво.


\"ВАШЕ ЗДОРОВ\'Я\"
Медична газета України