gototopgototop

КАБМІН ВІДБИРАЄ ГРОШІ У ХВОРИХ НА РАК ДІТЕЙ

PDFДрукe-mail

Статті - Наше здоров'я


Навряд чи хтось буде заперечувати, що кожен повинен займатися своєю справою. Архітектор - проектувати, будівельник - будувати, а лікар - лікувати. Однак коли в цю просту схему «вклинюється» чиновник, вважай - пропало.

Так сьогодні відбувається з виділенням коштів з державного бюджету на потреби онкохворих. Деякі чиновники, розуміючи, що «доживають» в уряді останні дні, намагаються за будь-яку ціну «урвати» свій шматок державної скарбниці, пише Цензор.net. Незважаючи на те, що, тим самим, позбавляють хворих на рак українців останньої надії на порятунок. І, звичайно, всі ці «дрібні справи» прикриваються «благими» мотивами.

Суть історії така: клініці Охматдит чиновники Кабміну пообіцяли до кінця 2012 року виділити близько 200 млн. грн. на закупівлю обладнання для лікування хворих дітей. Проте ці кошти виділяються аж ніяк не з державного бюджету. Гроші на обладнання для Охматдит раптово «з'явилися» з іншої програми допомоги онкохворим. Їх «урвали» з коштів на модернізацію та реконструкцію Національного інституту раку (НІР). Тобто гроші підуть зовсім не на будівництво в Охматдиті, що ще можна було б якось зрозуміти, а на закупівлю обладнання. Але найцікавіше в цій історії в тому, що 200 млн., найімовірніше, «не дійдуть» до Охматдиту. І, природньо, не дістануться НДР. Як говориться: ні собі, ні людям. І про це варто розповісти детальніше.

Інститут раку залишиться без грошей

200 млн. грн., які «кров з носу» знадобилися для закупівлі медичного обладнання для Охматдит (в кінці року, після парламентських виборів, перед переформатуванням уряду і вельми прибуткова справа), насправді були виділені на реконструкцію Інституту раку, проект реконструкції якого вже успішно стартував. Перша черга реконструкції та розширення Інституту раку розрахована на 2012-2013 роки. Вона передбачає реконструкцію інженерних мереж з урахуванням навантажень існуючих корпусів, будівництва нових корпусів радіології та клініки № 3, патологоанатомічного корпусу. Також в найближчий рік планують звести надземну галерею для об'єднання корпусів лікувально-діагностичного комплексу і підземну галерею для об'єднання лікувальних корпусів інституту корпусами господарської зони.

Тим не менш, чиновники з Кабміну прийняли рішення забрати гроші в Інституту. Власне, це зведе до мінімуму динаміку модернізації НДР. Причому, це відбувається з повним розумінням того, що, зберігаючи сьогоднішню динаміку, будівельникам вдалося б до кінця 2013 року вийти на пускові роботи по клініці № 1 і по клініці № 3 і завершити роботу в першому кварталі 2014 року.


 

640x897


640x885


640x895

640x904

 

А Охматдит - без обладнання

Хтось заперечить, що всі ці плани - плани на майбутнє, а Охматдит потребує медобладнання вже сьогодні. Поспішаємо переконати «скептиків». По-перше, ці плани вже стали втілюватися в життя, а, по-друге, обладнання для Охматдиту закуповувати передчасно - його поки встановлювати нікуди - лікувально-діагностичний комплекс абсолютно для цього не готовий. Ми не обмовилися: для розміщення і установки медобладнання, на яке планується витратити 200 млн. грн., немає приміщення. У поточному році з державного бюджету на це будівництво було виділено ще 250 млн. Цього повинно було вистачити на 65% виконаних робіт. Однак станом на даний час каркас лікувального комплексу побудований лише на 45-50%. І закінчити його будівельники зможуть не раніше березня 2013 року. Але на це, до речі, в Охматдиті грошей не просять - кошти чомусь «терміново» знадобилися на закупівлю дорогої техніки.

При цьому чиновників, які лобіюють дане виділення коштів, мало хвилює, що встановлення будь-якого обладнання (хоч медичного, хоч інженерного), буде можливе лише після закриття зовнішнього контуру будівлі, встановлення вікон, проведення оздоблювальних робіт, наявності опалення та загальнообмінної вентиляції.

Також робота медобладнання неможлива без підведення інженерних мереж, тобто, теплоносія, енергопостачання, вентиляції та кондиціонування, водопостачання, каналізації, технологічного заземлення медичного устаткування ... Коли все це буде зроблено? Не раніше кінця 2013 року. При цьому, варто пам'ятати, що обладнання має певну гарантію. І логічно було б купувати і встановлювати його тоді, коли термін гарантійного обслуговування максимальний. Грубо кажучи, якщо технічно використовувати обладнання планують лише наприкінці 2013 року, то купувати його сьогодні, м'яко кажучи, нерозумно.

Останній «ковток» від влади або звідки ноги ростуть

Але хіба будуть когось цікавити такі «непотрібні» тонкощі, коли «на кону» - закінчення кар'єри в поточному складі Кабміну і «куш» в 200 млн? За інформацією обізнаних джерел, до «схеми» відбору грошей у Інституту раку може бути причетний перший заступник керівника Секретаріату Кабінету міністрів Юрій Аністратенко - професійний будівельник і один з колишніх керівників Київміськбуду і наближений до родини чинного прем'єр-міністра Миколи Азарова.

Пан Аністратенко раніше вже був помічений у негласному рейдерстві, про що писав тижневик «Дзеркало тижня» (стаття «Рейдери Кабміну»).

Також в його сумнівному послужному списку наявна і реалізована схема закупівлі абсолютно непотрібних (оскільки держрезерв ними заповнений вщерть) медичних виробів (стаття «Як« Дзеркало »намагалося врятувати бюджету 280 мільйонів гривень»).

Останній випадок - кричуща ситуація. Наведемо невелику цитату: «У розпорядження ZN.UA від наших джерел в Кабміні ми отримали інформацію про те, що Кабінет Міністрів готує масштабну закупівлю широкої номенклатури матеріальних цінностей медичного призначення. Ініціатор закупівлі - МНС: лист про необхідність терміново заповнити засіки Батьківщини - Держрезерв - підписано Віктором Балогою. Поцікавилися сумою закупівлі. Виявилося - 280 млн. грн. в цінах 2010 року. Така величезна сума витрат викликала здивування. Але сенсаційної цю інформацію зробило офіційний висновок МОЗ - вся номенклатура цінностей, яку вирішив купити Балога, присутній в Держрезерві в повному обсязі, була закуплена в 2010 році і жодного разу зі складів Держрезерву не була затребувана ». Про це писав у своїй статті Юрій Бутусов.

Примітним у цій історії є той факт, що всі профільні міністерства відмовилися візувати відповідний проект постанови про виділення коштів. МОЗ зробив спеціальний висновок, що необхідності в закупівлі для Держрезерву даної номенклатури немає. Мінфін повідомив, що немає коштів. МНС відкликало свій лист про необхідність поповнення Держрезерву. Однак все це не подіяло. 16 серпня поточного року Юрій Аністратенко подає прем'єр-міністру доповідну, де зазначено, що у Мінздоров'я є зауваження, що проект постанови не погоджено. Але пропозиція вноситься парадоксальна: «Прошу провести нараду в секретаріаті Кабміну в зв'язку з затримкою виконання резолюції прем'єр-міністра України від 4 липня 2010 року».

І ось схему відбирання грошей намагаються з тріумфом реалізувати ще раз - так би мовити, вихід «на біс». Схоже, комусь ну дуже потрібні гроші. Навіть більше, ніж онкохворим. Тільки от навіщо при цьому прикриватися інтересами хворих дітей?!

Навіщо це Аністратенко саме зараз? Все дуже просто. Нинішній склад уряду «доживає» останні дні. Освоїти 200 млн. бюджетних коштів можна буде і після відставки, коли і Аністратенко, як кабмінівський чиновник, і чинний Кабмін стануть надбанням сучасної історії України. Для цього існують «свої» фірми й інші схеми. Загалом, все схоплено.

А що буде з дорогим устаткуванням? Та кого це цікавить?! Як і долі українських онкохворих. Адже вибори закінчилися. Їх голоси на деякий час не потрібні. А коли знадобляться, чиновники від партії влади урочисто закуплять щось популістське, але нікому не потрібне. Відрапортують. Роздадуть інтерв'ю. І «освоять» нові бюджетні гроші.

До речі, саме так було з відкриттям хірургічного корпусу того ж Національного інституту раку в 7 грудня 2011 року. Так, його урочисто відкривав нинішній Прем'єр-міністр, тільки от дивна річ - в експлуатацію тоді здали непридатне приміщення з більш ніж тисячею недоробок. У відділенні не було тепла і гарячої води, повністю відсутня вентиляція, не працювали ліфти, розвалювалися вікна і постійно були перебої з електрикою, тому що з трьох джерел живлення повноцінно не працював жоден - на ладан дихав один трансформатор, а резервного живлення не було взагалі - в генераторну станцію вдарила блискавка, і вона давно вже не працювала. До речі, тут заощадили і на блискавкозахисту, і на заземленні!

Найцікавіше, що курирував будівельні роботи ... Хто б ви думали? ... Шановний пане Аністратенко! Страшно подумати, життя скількох людей обірвалися через таке ефективне  кураторство.

По суті, це була не будівля, а її муляж, потьомкінське село, де начебто є все, але нічого не працює.

В результаті тільки завдяки втручанню МОЗ, вдалося цю ситуацію вирішити і хірургічний корпус довести до розуму. Мінохоронздоров'я на це знадобився цілий рік, і повноцінно корпус був відкритий тільки днями, а перша операція в цій хірургії буде здійснена в понеділок!

Тепер настала черга нажитися на «Охматдиті» ...

І наостанок хочеться нагадати, що в службових обов'язках секретаріату Кабміну значиться «забезпечення підготовки та проведення засідання Кабінету Міністрів, урядових комітетів та діяльності прем'єр-міністра ...». І немає ні слова про те, що Секретаріат має право вирішувати: кому, де і на які суми купувати в країні медикаменти.

джерело